"Efektivita vodíkových článkov sa neustále zvyšuje, vďaka čomu sa
autobusy s týmto pohonom stávajú spoľahlivou alternatívou k vozidlám
využívajúcim naftu. Potvrdilo nám to aj intenzívne trojdňové testovanie
vodíkového autobusu Caetano na jednej z mestských liniek v Trnave.
Zavádzanie vodíkových autobusov si však vyžaduje väčšie úvodné
investície do nákupu vozidiel, ale aj do novej infraštruktúry
zahŕňajúcej čerpaciu stanicu a, samozrejme, výrobu 'zeleného' vodíka. O
tom všetkom už dnes diskutujeme s našimi objednávateľmi, aby sme mohli
využiť európske zdroje podpory na rozvoj čistej verejnej dopravy bez
emisií," zdôraznil Nemec.
Workshop o vodíkových technológiách je súčasťou Stredoeurópskej H2 Bus
Roadshow. Dopravca využil testovanie na bežnej linkovej trase na zber
informácií od vodičov, čo sa týka jazdných vlastností, výkonu motora,
zrýchlenia, jazdného komfortu, hlučnosti a tankovania. Vodiči hodnotili
správanie sa vodíkového autobusu v reálnych podmienkach chladnejšieho
zimného obdobia, ako aj jazdné parametre vozidla.